czwartek, 28 października 2010

Papierowy but - kurs

Jakiś czas temu zachwyciła mnie praca Rybiookiej, wykonała ona fantastyczny papierowy bucik, który długo chodził mi po głowie. Tak mnie zainspirowała, że przygotowałam specjalnie kurs oraz szablon na zrobienie bucika z papieru. Była to świetna zabawa i z pewnością na jednym się nie skończy .... Zapraszam na moje nowe wyzwanie na portalu POLKI SCRAPUJĄ . Powstało naprawdę dużo wspaniałych interpretacji :)
A mój bucior wygląda tak :






A teraz czas na kursik :)
Poniżej wersja opisowa - z czego składa się nasz papierowy but.



Możecie wykonać również but bez obcasa - wersję dla mniej cierpliwych :)
A więc przystępujemy do działania :) Na początek dobrze jest sobie wykonać prototyp na zwykłym papierze ksero, który ja również użyłam na pokazowych zdjęciach.
Proponuję dobrą kawę czy herbatę i pełen relaks, ponieważ przyda nam się trochę cierpliwości do zabawy z nożyczkami i klejem :)
Drukujemy szablon , który znajduje się tutaj (wersja rar) lub tutaj (wersja jpg) i wycinamy wszystkie 4 elementy. Lepszy będzie grubszy papier A4, ale może być też zwykły - potem wystarczy sobie odrysować szablon na papierze właściwym.



1 element - podeszwa


2 element - cholewka


Oba wycięte elementy sklejamy ze sobą. Klej nakładamy na "ząbki" cholewki i podklejamy podeszwę.



3 element - przyszwa ( już trudniejszy do wycinania :))


Po docięciu mała przerwa ;) Zaginamy papier , powinno wyglądać tak:



Zaczynamy od nałożenia kleju na jedną stronę z "ząbkami".



I mamy but :) Wersja płaska gotowa.
Proszę pamiętać, by przy wersji bez obcasa nie zaginać papieru podeszwy !



Zachęcam jednak do dalszej pracy i wycięcia ostatniego naszego elementu czyli obcasa.

4 element - obcas
Mam nadzieję, że macie jeszcze dużo cierpliwości, bo teraz się przyda :)


Obcas wygląda tak:


I teraz finał - klejenie....Przyda się nam patyczek do szaszłyków :)
Najpierw kleimy górę obcasa - tą część z otworem ! Najłatwiej jest posmarować (większe) "ząbki" klejem i przykleić na wierzch elementu z otworem.



Czekamy aż klej wyschnie i zabieramy się za dolną część - flek - czyli to małe półkole i małe "ząbki". Dobrze jest mieć patyczek do pomocy - do uformowania i dobrego podklejenia drobnych "ząbków" fleka. Dlatego wykonałam otwór w górnej części obcasa !



No i mamy gotowy obcas. Nakładamy klej na górną część - dookoła otworu - i dociskamy do podeszwy w wyznaczonym na wydruku miejscu.(patrz - rysunek podeszwy)
Finalna wersja:



Zachęcam do sklejenia bucika i umieszczenia go w galerii na Scrapujących Polkach.
Możecie też podlinkować prace do komentarzy w tym poście :)
Życzę miłego weekendu, a ja tymczasem uciekam dalej scrapować :)

13 komentarzy:

Decorka pisze...

swietne :* ale macie tworcze pomysły :)
buziaki :*

Rybiooka pisze...

WOW !!! Ależ niespodzianka ! Ten obcas- fiu fiu.... jak będę się nudzić pozwolisz że skorzystam i parę wysokich obcasów zrobię :)

dziurka pisze...

o matko! podziwiam za cierpliwość i chęci! pięknie!

Ludkasz pisze...

wow, totalny opad szczęki....., zbieram zęby z podłogi!!!! Rewelacyjny kursik i mistrzowskie wykonanie:)

Elwira-k pisze...

WOW! Toż to nie "bucior", ale najbardziej subtelny i elegancki pantofelek, jaki kiedykolwiek widziałam!!!! Mistrzowskie wykonanie! Podziwiam, a za kurs dziękuję :)

Guriana pisze...

toż to cudna, koronkowa robota!!!!:)))

Gosik pisze...

piekności! Twój pantofelek jest przesliczny, a kursik super :))

OriBella pisze...

Zgadzam się z gurianą "cudna, koronkowa robota"!!!!:)))

cyga pisze...

bucik jak dla kopciuszka

gurka_krolowa pisze...

Hahaha wiedziałam, że z Ciebie wariatka twórcza :*

Tusia Lech pisze...

Podziwiam za cierpliwość w wykonaniu i świetny kurs :) Bucik - boski! Jak wszystko, co tworzysz :) xoxo

Mysia pisze...

Super kursik,istne dzieło!!! właśnie skończyłam jednego bucika a już myślę o drugim :) Masz wspaniałe pomysły są niesamowite jak Twój cały blog, który jest UROCZY, Twoje prace są wspaniałe. Serdecznie pozdrawiam:)

Magnolia (Edith) pisze...

Ja też skorzystałam z tego mini-kursiku i zrobilam pierwszego Pantofelka Kopciuszkowego hehe
Efekt możecie obejrzeć tutaj:
http://magnolia-craft.blogspot.com/2011/04/gdzie-kopciuszek-gdzie.html
Pozdrawiam i dziekuję za inspirację :)))